Duurzaam vooruit

D66 zet klimaat op 1. Er zijn al veel duurzaamheidsinitiatieven opgestart. Dat is mooi om te zien en helpt ons op weg naar een klimaatneutrale gemeente in 2030. Er gebeurt veel en daarvoor alle lof. Maar het gaat te langzaam. We moeten echt versnellen. Versnellen in bijvoorbeeld veel meer nul-op-de-meter woningen, versnellen in het uitvoeren van alle geplande fietsprojecten (inclusief het fietspad van de toekomst), versnellen in het opwekken van energie op alle gemeentelijke gebouwen (inclusief scholen en sportaccommodaties), versnellen in het verder stappen zetten in afvalscheiding, versnellen in het neerzetten van
meer laadpalen in de openbare ruimte. En nog veel meer, samen met inwoners, woningcorporaties, ondernemers en maatschappelijke organisaties.

D66 heeft zich in de afgelopen jaren enorm ingezet voor het onderwijs. Samen met alle betrokkenen hebben we veel bereikt: bijvoorbeeld de nieuwbouw van het Revius en de Kameleon in Doorn. En we blijven investeren, bijvoorbeeld in de Zonheuvel in Driebergen en de twee scholen in Maarn. En er is nog veel te doen. Alle kinderen 3 uur per week gym en alle scholen een fris binnenklimaat. Op alle scholen een conciërge. En elk kind moet ook in de komende jaren met de fiets veilig naar een school in de buurt kunnen. D66 blijft ook in de komende jaren uw onderwijspartij.

Mijn droom is om van onze gemeente de mooiste gemeente van Nederland te maken. Dat is mijn ambitie. En de gemeente kan veel, maar in mijn ogen is de gemeente geen geluksfabriek. We kunnen
niet alles blijven doen wat we altijd hebben gedaan. We vertrouwen op uw kennis, initiatief en kracht.

Hugo Prakke