Lennart van der Burg

35 jaar

Doorn, 06 - 4395 4685

Een bijdrage leveren aan een duurzamere wereld. Hier ben ik in mijn dagelijkse leven continu mee bezig. Zowel in werk als privé. Dit vanuit mijn overtuiging dat we, in de Westerse wereld, op een te grote voet leven. Dat kan anders. Met kleine verandering, te beginnen bij ons zelf, kunnen we het verschil maken. Vanuit ieders eigen kracht. Echter we hebben ook systeem veranderingen nodig. Nieuwe wet- en regelgeving die burgers en bedrijven helpen juiste keuzes te maken.

Mijn visie voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug is om het een nog betere plaats te maken om te wonen, werken, leren en recreëren. Toegankelijk voor ouderen, maar zeker ook jongeren. Een nationaal park als landelijk icoon en een gemeente vooruitlopend op duurzaamheid. Dit laatste gaat verder dan alleen energie. We hebben het over afval (grondstoffen), mobiliteit en huisvesting.

Sinds de zomer van 2013 ben ik samen met mijn vrouw en twee kinderen (nu 3 en 5) geland in Doorn. Toen we voor het eerst de gemeente binnen kwamen werden we overvallen door prachtige natuur en een groene ‘oprijlaan’. Alsof we op vakantie gingen. Kortom een voorrecht om hier te wonen.

Inmiddels goed gesetteld en actief. De kinderen zitten op de Wijngaard en op kinderdagverblijf SKDD. We hebben samen met de straat een stukje grond geadopteerd als buurttuin. Ik geloof ook zeker in participatie van eenieder die kan en wil. Binnen de coöperatie Heuvelrug Energie ben ik actief in de werkgroep Duurzaam Wonen. Sinds eind 2015 lid en meteen actief binnen D66. Heb mee mogen schrijven aan de duurzaamheidsparagraaf van ons verkiezingsprogramma en ben actief binnen de landelijke D66 thema groep duurzaamheid in Den Haag.

Bij D66 voel ik me thuis. Zeker nu, met duurzaamheid op #1 in ons verkiezingsprogramma.

In het dagelijkse leven ben ik werkzaam bij onderzoeksorganisatie TNO /ECN. Als business developer duurzame energie mag ik nieuwe innovatie projecten opzetten met bedrijven en overheid. Geweldig om te werken aan de technologie voor morgen.

Portefeuilles:
Aanspreekpunt Doorn, Duurzaam en Veilig Leefmilieu, Energietransitie, Mobiliteit, Woningbouw (Tiny Houses).

Meer van Lennart van der Burg
Een mens heeft veel nodig, maar kan het met weinig doen
- Lennart van der Burg