Katri Schweitzer

Katri Schweitzer, beeldend kunstenaar, woont en werkt in Amerongen. Ze is initiatiefnemer van onder meer: Kleicollectief Amerongen, Stichting Amerongse Oogst (een poëziemanifestatie, kunstmanifestaties, theateractiviteiten), Pesa (een groep Nederlandse / Finse kunstenaars) en Galerie Vanouds de Liefde Amerongen. Daarnaast was ze betrokken bij de Grietmarkt Amerongen. Haar werk is te zien geweest in binnen en buitenland op onderandere de volgende exposities: Feest van de Geest, expositie in de St Martinuskerk in Doorn, groepsexpositie Trekvogels in galerie Treehouse, Amsterdam, expositie Kasteeltuin Amerongen met De Geheime Tuin, Het Gouden Ei in de toren van het oude gemeentehuis van Amerongen. , solo-expositie Thuis, in het gemeentehuis van Apeldoorn, groepsexpositie Pesa, VICARART Brussel, De Reuzenvogel. “Hallo’ in de hal van De Pleiade Doorn, tijdens het festival Kunstenaars in het Landschap, deelname internationale expositie IAPMA, Bremen, groepsexpositie Pesa in galerie Het Fort aan de Drecht, Uithoorn, Solo-expositie RIVM Bilthoven, Pesa in New Haven, Engeland, Solo-expositie De Ander in de Grote Kerk Schermerhorn, Geest van het Verleden met installaties bij de Amerongse bovenpolder, met de Pesa groep, zomer 2005 in Hartola, Finland, solo-expositie Gemeentehuis Leersum, Artist in residence Koli, Finland. Katri geeft graag haar eigen mening op onze samenleving en laat u hier van mee genieten in haar colums. Je kunt Katri ook bezoeken op haar eigen website http://www.schworks.nl/

….een showtje op kosten van de gemeenschap….

Wat kun je doen als iemand zich ‘misdaadauteur’ noemt en de gastvrijheid van de krant misbruikt voor de introductie van een ‘spannende detective’ die de auteur toch maar niet gaat schrijven.

Wat is er mis

Maandagochtend, de keukentafel is overdekt met de krantebijlages, heel interessant, maar we zijn nog niet klaar met lezen aan het begin van de nieuwe week.

Cyprus; een eiland is alleen

Zo ver weg, zo dicht bij. Ruim vier uur vliegen, bijvoorbeeld. Vlakbij Libanon en vijftig kilometer van Turkije ook. Cyprus is Engeland, zoals oudere Engelsen zich herinneren uit de jaren zestig

Amerongen is echt niet leuk maar we wonen er zo fijn…..

‘Gezamenlijk Masterplan Erfgoededucatie’ : De Stad als verhaal.

te vroeg met pensioen……en toen?

Mensen uit het volle leven, met genoeg geld, boeiend werk, veel contacten.

…. dus zonder auto’s ?

In december hebben de meeste mensen die in de buurt van De Hof in Amerongen wonen een pittige brief naar De Kaap gestuurd.

Kunst en Cultuur

Dat zijn verschillende elementen in ons leven.

Kerstmarkt

Rukwinden en slagregens probeerden vrijdag de kerstmarkt in Amerongen plat te slaan.

Kerstverhaal: de andere kant

Dat de dingen meestal anders zijn dan je denkt.