Hugo Prakke

Lees hier de blogs van Hugo Prakke, lijsttrekker D66 Utrechtse Heuvelrug

Beter onderwijs, meer werk en groene belastingen

Recentelijk D66, samen met VVD, PvdA, ChristenUnie en SGP na zeer intensieve onderhandelingen haar handtekening gezet onder een pakket begrotingsafspraken voor 2014.

Constructief waar het kan, kritisch waar het moet

De gesprekken in Den Haag waaraan ook D66 meedoet om te komen tot een nieuwe Begroting 2014 nemen de nodige tijd in beslag.

Wanneer gaan we de achterdeur eindelijk eens goed regelen?

Eindelijk, eindelijk komt er hopelijk wat vooruitgang in de discussie over ons vastgelopen gedoogbeleid. D66 heeft een initiatiefwetsvoorstel ingediend waarmee zowel de voor- als achterdeur van de coffeeshop gereguleerd wordt. En dat wordt hoog tijd.

Tijd voor actie!

Door de bossen van Amerongen naar Veenendaal. Oorspronkelijk een recreatief fietspad. Af en toe mag ik er ook graag recreatief van gebruikmaken. Maar wat is het nu? Het is dè doorgaande fietsroute voor schoolgaanders (uit Leersum/Amerongen en Veenendaal). Het fietspad heeft een belangrijke utiliteitsfunctie gekregen.

1 jaar raadsbreed programma en raadsbreed werken: Wat gaat er goed? En wat kan er beter?

1 jaar raadsbreed werken. Wat heeft dat nu opgeleverd? Wat gaat er goed? En wat kan er beter? Donderdag 23 april lieten alle fracties in de gemeenteraad van de Utrechtse Heuvelrug, op verzoek van initiatiefnemer D66, hun licht schijnen op deze vragen.

Pitbull of poedel

Binnenkort verhoogt de Raad van de gemeente Utrechtse Heuvelrug de subsidie aan onze lokale Radio90FM. Terecht. Maar steeds minder vaak zien we de lokale pers in de Raadzaal en op andere (politieke) bijeenkomsten. En zelden word ik gebeld om uitleg te geven over ons stemgedrag, en over onze inbreng. Dat is gevaarlijk. De lokale politiek heeft de controle van de lokale pers nodig. En de inwoners willen op de hoogte blijven van wat er speelt in hun gemeente en wat de politieke partijen willen. Maar wat kunnen we doen? Het gaat natuurlijk om geld. Moeten we een lokaal ‘persfonds’ (zoals recentelijk werd voorgesteld door een mediaprofessor, ja die bestaat) instellen?