Steun ons en help Nederland vooruit

Wat is er mis

Maandagochtend, de keukentafel is overdekt met de krantebijlages, heel interessant, maar we zijn nog niet klaar met lezen aan het begin van de nieuwe week.
Met een schuldig gevoel tegenover de journalisten toch weggooien?
Ik zie een onbegrijpelijke voorkant van een ‘bijlage buiten verantwoordelijkheid van de redactie’.
Wat kan dit zijn? Wat een chaos: 10 jaar 7 days, nooit van gehoord.
Een grote foto van twee tevreden jongetjes met de tekst ‘Zelf in actie tegen pesten’.
Het beeld en de tekst zijn zo tegengesteld dat ik helemaal geen zin heb om dit stuk te lezen.
Ik blader door en zie hoe bewust de opmaak is, maar ook hoeveel verschillende stijlen van illustraties en lettertypes, ik ga daardoor nog steeds niets lezen, terwijl ik ‘schuin scannend’ ervaar hoe aardig en goed de artikelen zijn.
Achterop de bijlage staat dat dit de weekkrant is voor jongeren vanaf 12 jaar.
7 Days jubileumactie, met een foto van Obama in tuinbroek.
Zijn NRC-lezers wel de doelgroep? Het project moet heel veel tijd, overleg, inzet en geld gekost hebben. Ik hoop dat er subsidies zijn gegeven voor dit experiment, het is toch waardevol dat dit is gemaakt. Ik hoop dat er nog genoeg geld en energie over is voor een grondige evaluatie.
Kinderen zijn het waard dat er altijd opnieuw de ruimte wordt gegeven aan dit soort initiatieven en dat er geleerd mag worden van wat er mis ging.
Katri

Laatst gewijzigd op 22 november 2018