Gelukkig kan het ook anders

Ruim acht jaar geleden kreeg onze dochter haar diploma ‘Vrijetijdskunde’ van de Hogeschool IN HOLLAND. De uitreiking was in een gigantische, kale hal, waar met gordijnen aparte hokken waren afgescheiden. Ik weet niet of het de bedoeling was dat iedereen het applaus uit de naastgelegen hokken meebeleefde. Er was niets feestelijks.

Acht jaar geleden was het makkelijk om invalbaantjes te krijgen bij reclame, marketing en / of jongerenorganisaties, een jaar later vond ze haar eerste echte baan bij een natuurvriendenorganisatie, afdeling jeugd en jongeren.

Nu heeft ze een eigen bedrijf, samen met een vriendin, het heet: Kernkunde.nl.

Samen hebben ze een game ontwikkeld met zes levels dat bedoeld is voor de invulling van het mentoruur op de middelbare school. De leerling speelt het spel gedurende zijn jaren op school en klimt op tot het zesde level. Het spel is individueel, bedoeld voor de persoonlijke ontwikkeling van ieder kind. Aan het einde van de middelbare school weet de speler wat voor keuzes belangrijk zijn, welke kwaliteiten uitgangspunten vormen voor zijn persoonlijk, sociaal en maatschappelijk leven.

Er is meer dan een jaar geïnvesteerd in de marketing van de game, Kernkunde heeft naar samenwerking gezocht met de HKU ( kunstacademie in Utrecht ), met ministeries, met opleidingen en bedrijven. Een club van zes geslaagde ondernemers beloofde in het project te stappen als ze dit en dat, zus en zo veranderden aan hun concept, ze schreven nieuwe rapporten, bouwden een nieuwe site, veranderden  net zolang tot er van de kern van Kernkunde, van hun idealisme, niets meer over was. Data verzamelen van de doelgroep, eigenlijk kwam het daar nu op neer.  En dan met die data bedrijven helpen om de marketing van producten voor jongeren doeltreffend te maken. Tot slot van dit proces schreven ze nog een ‘paper’, een samenvatting, in het Engels.

Precies zoals de club van investeerders dat wilde. Kernkunde heeft die ‘paper’ rond gestuurd en opeens werd het stil. Geen van de investeerders of hun relaties had nog belangstelling.

Kernkunde is nu platzak maar een ervaring rijker. De inspiratie is er weer en op zaterdag 2 februari geven ze een workshop over hun spel, in de Ritmeesterzaal in Veenendaal.

Hieronder zet ik een stukje van de uitnodiging.

Als die workshop doorgaat, is de helft van de opbrengst voor Warchild.

Ontdek in een middag wat je later echt wilt worden!

Via de Live Trainingsgame van de Kerncentrale.

Ben je tussen de 16  en 23 jaar en vraag je je af wie en wat je wil worden?

Dan is deze live trainingsgame een ontzettend slimme stap. Fun plus resultaat!

Wanneer?  Zaterdag 2 februari 2013, 13:00 tot 17:00 uur

Waar? Ritmeesterzaal Veenendaal

Kosten: €48,-    De helft hiervan gaat naar Warchild !

Dus: Jij ontdekt wat je wilt worden

Plus: twee jongeren in oorlogsgebieden krijgen een jaar lang hulp!

Organisatie www.kernkunde.nl ism www.speechen.nl

Inschrijven: stuur een mail naar deelnemen@speechen.nl en je krijgt alle info.